Google Ads. Reklam Dengesi

Google Adsense Reklam Dengesi

Google Adsense sayfasında “Reklamlarım” başlığının altında yeni bir menü yer almaya başladı. “Reklam Dengesi” isimli menüye tıklandığında açılan sayfada “En iyi performans gösteren reklamlarınıza odaklanın” başlığıyla “Yalnızca size en fazla para kazandıran reklamları göstererek sitenizi ziyaret edenlerin genel deneyimini minimum maliyetle iyileştirin. Reklamların sayısını azaltmak ve bunun geliriniz üzerindeki etkisini görmek için kaydırma çubuğunu kullanın.” açıklaması bulunuyor.

Google, “Reklam doluluk oranı, sitenizdeki uygun reklam alanlarını reklamlarla ne sıklıkta doldurduğumuzu gösterir. Örneğin, %70 reklam doluluk oranını seçerseniz bu, zamanın en çok %70’inde reklam birimlerimizi yüksek kazanç sağlayan reklamlarla dolduracağımız anlamına gelir.” diyerek bir açıklamada bulunmuş.

Reklam dengesi ile çok fazla reklam gösterip düşük gelir elde etmektense daha az reklam yayınlayıp daha çok gelir elde etme imkanı  sunuluyor. Kaliteli reklamların önünü açan uygulama sayesinde TBM miktarı yükseliyor.

Normalde %100 oranında potansiyel reklam gösterimi seçili olarak çıkıyor.

Google Adsense Reklam Dengesi 2

Google Adsense Reklam Dengesi %100 Doluluk

Ben bunu tahmini kazancı %100’ün altına düşürmeyecek olan en düşük seviye olan %79 oranına çektim ve bir hafta süreyle deneyip sonuçlarını burada paylaşacağım.

Google Adsense Reklam Dengesi 2

Google Adsense Reklam Dengesi %79 Doluluk Oranı

Reklam Dengesinden önceki günler (%100 Gösterime Göre TBM)

  • 01.01.2017 : 0,07 ₺
  • 02-03-04.01.2017: 0,08 ₺
  • 05.01.2017: 0,07 ₺

Reklam Dengesinden sonraki günler (%79 Oranında Reklam Gösterimine Göre TBM)

  • 06.01.2017: 0,07 ₺
  • 07.01.2017: 0,08 ₺
  • 08.01.2017: 0,06 ₺
  • 09.01.2017: 0,10 ₺ (Tahmini kazancı %100’ün altına düşürmeyecek olan reklam gösteriminde en düşük seviye %79’dan %68’e düşmüş ama ben %79 ile bir kaç gün daha deneyeceğim. Çünkü TBM oranları normale göre düşük. Eğer kendi seviyesine gelirse reklam dengesinin işe yarayıp yaramadığını o zaman anlayabileceğimizi düşünüyorum.)
  • 10.01.2017: 0,08 ₺
  • 11-12.01.2017: 0,08 ₺
  • 13.01.2017: 0,09 ₺
  • 14.01.2017: 0,08 ₺
  • 15.01.2017: 0,11 ₺
  • 16.01.2017: 0,10 ₺
  • 17.01.2017: 0,09 ₺
  • 18.01.2017: 0,10 ₺
  • 19.01.2017: 0,09 ₺

Aynı hesaptaki bir başka sitedeyse durum şöyle:

Ayarlamadan önce;

  • 01.01.2017: 0,06 ₺
  • 02.01.2017: 0,17 ₺
  • 03.01.2017: 0,08 ₺
  • 04.01.2017: 0,06 ₺
  • 05.01.2017: 0,08 ₺

Ayarlamadan sonra;

  • 06.01.2017: 0,09 ₺
  • 07.01.2017: 0,09 ₺
  • 08.01.2017: 0,10 ₺
  • 09.01.2017: 0,05 ₺
  • 10.01.2017: 0,11 ₺
  • 11-12.01.2017: 0,12 ₺
  • 13.01.2017: 0,15 ₺
  • 14.01.2017: 0,13 ₺
  • 15.01.2017: 0,23 ₺
  • 16.01.2017: 0,16 ₺
  • 17.01.2017: 0,17 ₺
  • 18.01.2017: 0,07 ₺
  • 19.01.2017: 0,14 ₺

Adsense İstatistiği

Sadece TBM oranı dikkate alınarak reklam dengesi incelenemeyeceği için son 10 günlük raporu da yayınlamak istedim.
Tıklama Oranı (TO), Bin Gösterim Başına Maliyet (BGBM) ve EG Görüntülenebilir artış göstermiş. EG Görüntülenebilir de yaşanan artış bir ziyaretçinin bir reklamı gördüğü sürenin arttığına işaret ediyor. Haliyle tıklanma oranının artmasında bunun da payı büyük.

Google Adsense Gelir İstatistiği

Google Adsense Gelir İstatistiği

Temmuz 2017 Tarihli Güncelleme: Reklam dengesi sayfası açıldığında “Reklam dengesine bakım yapılıyor. Geliriniz etkilenmeden, reklam bakiyesi ayarlarınız sıfırlandı. Mühendislerimizin çalışması devam ediyor. Lütfen kısa süre sonra tekrar kontrol edin.” uyarısı çıkıyor. Sanırım planlar tutmadı 🙁

18 Yorum

  • barış 9 Ocak 2017 Reply

    Takipteyiz r10 ailesi olarak 😀

    • Ersin Çömez 9 Ocak 2017 Reply

      Teşekkür ederim. Özellikle yeni yılla birlikte TBM değerleri 10-14 kuruştan bu seviyeye kadar düştü. Reklam dengesi bir nebze de olsa işe yararsa çok güzel olacak.

  • Cem 10 Ocak 2017 Reply

    Pek yaramışa benzemiyor hocam, ben de denedim 1-2 gün ama değişiklik görmedim. TBM artmadığı gibi reklam gösterim sayısı azaldığından zarar bile ettireceği düşüncesindeyim.

    • Ersin Çömez 10 Ocak 2017 Reply

      Evet, şu an için TBM’ye etkisi olmadı aksine gelir de düşüşe neden olmuş olabilir.

  • barış 10 Ocak 2017 Reply

    Sizin dünkü TBM yine yükselişe geçmiş benimki iyice düştü. Tıklama deseniz yerlerde. O yüzden tekrar yüzde yüz yaptım sebebi bundan mı değil mi bilemedim tabi. Sizi izlemeye devam edeceğim.

    • Ersin Çömez 10 Ocak 2017 Reply

      Son 10 günlük raporu ekledim. TO artmış görünüyor. Forumlarda çoğu kişi vazgeçtiğini belirtmiş ama bence TBM’nin düşüklüğü ekonominin kötü gidişatından kaynaklanıyor. Bazı yayıncıların reklam alamadığı için gösterim yapamadığını biliyorum. Tıklama oranının düşüklüğü için reklam yerleşimine göz atmakta fayda var.

  • Barış 11 Ocak 2017 Reply

    Hocam ayardan önceki 5 ve sonraki 5 güne bakıldığında fazla bir değişim yok. Uzun vadede değişir mi onu bilemeyiz tabi ama kısa vadede bir etkisi görünmüyor.
    Bu ayarda devam edecek misiniz yoksa 100’e çekecek misiniz? Eğer devam edecekseniz 1 hafta sonraki raporu da görmek isteriz.
    Bir de araştırarak deneme yanılma yoluyla paylaşım yaptığınız için şu konu hakkında da sizden bir paylaşım bekliyorum.
    Teşekkürler 🙂

    • Ersin Çömez 14 Ocak 2017 Reply

      R10’daki konuya göz attım. En etkili yöntemin reklamları engellemek olduğunu söyleyebilirim. Belirli aralıklarla düşük gelir getiren reklam verenleri engellemek işe yarıyor.

      Reklam dengesi hakkında da şunu söyleyebilirim. Aynı hesaptaki bir sitede yaprak kımıldamazken diğerindeki artış umut veriyor. Bakalım ne olacak 🙂

  • Barış 16 Ocak 2017 Reply

    Evet diğerindeki artış hoş görünüyor .
    15 ve 16 ocak nasıl geçti görelim 🙂

    • Ersin Çömez 16 Ocak 2017 Reply

      İkinci site 23 kuruşu gördü 🙂

  • Barış 18 Ocak 2017 Reply

    İkinci sitede TBM oranları yükseldi ama kazançlar ne durumda onlar da değişme nedir?

    • Ersin Çömez 18 Ocak 2017 Reply

      Gününe göre değişiyor ama 3-4 katına yükselmiş durumda ama hiti diğer siteye göre düşük.

  • Yasin 19 Şubat 2017 Reply

    Ayrıntılı gösterim için teşekkür ederiz.

  • gazili18 28 Şubat 2017 Reply

    kardeş bilgiler güzel ama sitendeki yazıların okunurluluğu biraz düşük. Yazılar pek okunmuyor ve gözü yoruyor. silik gibi duruyor. daha net bir font bulsan iyi olur.

    • Ersin Çömez 28 Şubat 2017 Reply

      Uyarınız için teşekkürler. En kısa sürede ilgileneceğim.

  • ferhat 6 Aralık 2017 Reply

    Hocam reklam dengesi yeniden açılmış sonucu burada paylaşırsanız seviniriz 🙂

    • Ersin Çömez 8 Aralık 2017 Reply

      Evet, bende yaklaşık 10 gün önce fark ettim ve gösterim oranını %65’e çektim. İlerleyen günlerde tekrar istatistikleri paylaşacağım.

Bir Cevap Yazın