Google AdWords - Yandex Direct

AdWords ve Direct Karşılaştırması

Google’ın reklamverenler için çözümler sunduğu AdWords ve Yandex’in Direct sistemini istatistikleriyle birlikte karşılaştırdım. Öncelikle Yandex Direct’in bende büyük hayal kırıklığı yarattığını söylemeliyim.

Arama motorlarında Google’ın eline su dökebileni yok. Türkiye’de insanlar, internetin olup olmadığını bile Google’dan kontrol ettiği sürece bu devran böyle gider. Eylül 2016’da haber sitelerinde yayınlanan haberlere göre Google’ın kullanım oranı %98. Yandex, Bing, Yahoo ve diğerlerinin ise %2 olarak duyuruldu.
Fenerbahçe ve diğer spor kulüpleriyle anlaşmalar yaparak kullanım oranını arttırmayı amaçlayan Yandex’in kullanım oranının hala %2’lerde olması beni çok şaşırttı. Özellikle Yandex.Browser, Yandex.Navi, Yandex.Disk gibi kaliteli hizmetlerini kullandığım Yandex’in arama motorunun daha yüksek seviyelerde kullanıldığını düşünürdüm. Bundan dolayı Direct’i de kullanmaya karar verdik ancak işler pek umduğum gibi gitmedi.

Anahtar kelimelerimiz rekabetin çok yüksek olduğu “hizmet sektörü”yle ilgiliydi. Google AdWords‘ü kullanırken diğer taraftan Yandex.Direct‘i de kullanarak en azından marka bilinirliğine katkıda bulunmak istedik. Zira AdWords’teki rekabetin aksine Yandex’te rakip bile yoktu 🙂 (Rakiplerin bir bildiği varmış ki Yandex’e reklam vermemişler.)

Google AdWords İstatistikleri

4 Günlük istatistik
Reklam türü: Yalnızca Reklam Ağı
Teklif Stratejisi: Arama sayfasındaki konumu hedefleme
Günlük bütçe: İlk 3 gün 10 TL, 4. gün 15 TL
Gösterim sayısı: 772
Tıklama oranı: %4,26
Tıklama: 32
Ortalama TBM: 1,4 TL
Maliyet: 43,96 TL
Ortalama konum: 3,4
Edinilen müşteri sayısı: 32 tıklamaya 7 müşteri

Anahtar Kelime TBM’leri

Teklif stratejisi Manuel TBM seçilmediği için TBM’ler çok düşük çıktı. Normalde en az 1,60 TL ve rekabetin yüksek olduğu kelimelerde 2,5 TL’den başlıyor.
İlk sayfa teklifleri sırasıyla:
1,15 TL
0,84 TL
0,93 TL
1,59 TL
1,63 TL
0,84 TL
0,89 TL

Sayfa üst kısmına ilişkin tahmini teklifi sırasıyla:
1,20 TL

1,72 TL
2,21 TL
2,01 TL

1,68 TL

Yandex.Direct İstatistikleri

20 Günlük istatistik
Reklam türü: Yalnızca Reklam Ağı
Teklif Stratejisi: Manuel TBM
Günlük bütçe: 17 TL
Gösterim sayısı: 60
Tıklama oranı: –
Tıklama: 1
Geçersiz Tıklama: 3
Ortalama TBM: 0,20 TL
Maliyet: 0,20 TL
Edinilen müşteri sayısı: 0-1

Sonuç olarak Google’ın liderliği sürdüğü müddetçe, Yandex’e yüklediğimiz 200 TL + KDV tutarındaki bakiye, bize bir ömür yeter…

2 Yorum

  • Blog Geliştir 16 Mayıs 2017 Reply

    Yandex’in popülerliği daha çok Rusya için geçerli. Hizmetlerini sürdürmeye ve Google gibi sürekli kendisini geliştirmeye devam ederse büyümesi kaçınılmazdır. Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.

  • Kazım Turuncu 17 Mayıs 2017 Reply

    Yandex’in en sevdiğim yanı ”Toloka” ile para kazandırması. Üç beş kuruşta olsa kazandırıyor.

Bir Cevap Yazın